[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشوند ها و پسوند ها

آشنایی با ریشه های زبانهای لاتینو یونانی و همچنین پیشوند ها و پسوندها به زبان آموزان برای فهم معانی لغات جدید کمک بسیاری میکند. این مقاله شامل تعداد بسیاری از رایج ترین مثالهاست.

مقدمه

بسیاری از کلمات انگلیسی متشکل از یک ریشه کلمه ( Root ) بهمراه پیشوند و پسوند هستند. یک کلمه ساده که به آن وندها ( پیشوندها و پسوندها ) چسپیده باشد ریشه کلمه نامیده میشود زیرا اساس یک کلمه جدید را میسازد. ریشه کلمه همچنین به تنهایی یک کلمه را تشکیل میدهد. برای مثال کلمه ( Lovely ) متشکل از کلمه Love  و ly- است.

  • درست است که  ریشه اساس یک کلمه جدید است اما این معمولا به تنهایی نمیتواند استفاده شود. برای مثال کلمه Reject از پیشوند Re و ریشه لاتین Ject تشکیل میشود که یه تنهایی استفاده نمیشوند.

ریشه های رایج لاتین و یونانی

 

دانلود فایل Pdf ریشه های لاتین در جدول زیر.

پیشوند ها و پسوند ها

 

دانلود فایل Pdf ریشه های یونانی در جدول زیر.

پیشوند ها و پسوند ها

پیشوند ها و پسوند ها

یک روش برای فهم معانی کلمات جدید تجزیه تحلیل  بخشهای مختلف آن کلمه است. بسیاری از کلمات جدید با افزودن یک وند به ابتدا یا انتهای یک ریشه یونانی و لاتین یا ریشه کلمه میباشد.وقتی وند ها به ابتدای  کلمه اضافه شود پیشوند نامیده میشود. برای مثال رایج ترین پیشوند Un میباشد که به معنی نه یا خلاف چیزی میباشد. اگر شما کلمه Un رو به Happy اضافه کنید کلمه جدید Unhappy میشود که به معنای ناراحت بودن است. وقتی وند ها به انتهای ریشه اضافه شوند پسوند نامیده میشوند. رایج ترین پسوند ها S و ES است که به معنای تعداد بیش از یکی از آن کلمه است. با افزودن ES به Wish معنی کلمه آرزو به آرزوها تغییر میکند.

 

دانلود فایل Pdf پیشوند های رایج در جدول زیر.

پیشوند ها و پسوند ها

دانلود فایل Pdf پسوند ها در جدول زیر.

 

پیشوند ها و پسوند ها

Book cover Word Parts Dictionary: Standard and Reverse Listings of Prefixes, Suffixes, Roots and Combining Forms

دانلود کتاب

Word Parts Dictionary Standard and Reverse Listings of Prefixes, Suffixes, Roots and Combining Forms by Michael J. Sheehan [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]